سبک های دکوراسیون داخلی منزل

در این مقاله سعی داریم سبک های پرطرفدار برای چیدمان منزل و اصول و قواعد هر کدام را مطرح کنیم تا برای چیدمان منزل یا محل کار خود از آن بهره ببرید.

 

 

 

سبک مدرن در چیدمان

سبک مدرن در معنای واقعی آن

1 – سبک مدرن از گذشته فاصله می گیرد و از هیچ قواعدی پیروی نمی کند.

 

 

 

2 – در این سبک رنگ ها یا به صورت طبیعی استفاده می شود یا خنثی است. یعنی رنگ اولیه در این سبک سفید، سیاه، کرم و خاکستری انتخاب می شود. و رنگ دوم خیلی کم در چیدمان خانه به صورتی که در تمام خانه در چرخش باشد استفاده می شود. ولی غالب رنگ ها خنثی است.

 

 

 

3 – رنگ های تخت و بدون طرح انتخاب می شود. تنوع در استفاده از رنگ در این فضا دیده نمی شود.

 

 

4 – اساسا این سبک به دنبال تقارن نمی رود و تنها بین اثاثیه ایجاد تعادل می کند.

 

 

5 – در سبک مدرن از مبلمان در کمترین حالت استفاده می شود. و ظاهر ساده و بدون جزئیات آن است که این سبک را مناسب خانه های آپارتمانی امروزی می کند. زیرا باعث می شود که خانه بخاطر فضاهای بازی که ایجاد می شود بزرگتر نشان داده شود.

 

 

 

چیدمان به سبک کلاسیک

امروزه سبک کلاسیک در خانواده های ایرانی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده.توجه به جزئیات،تقارن،تجملاتی بودن و زیبایی و با شکوه بودن از مشخصات بارز این سبک است. در این نوع دکوراسیون هر وسیله جای مخصوص به خودش را دارد و هیچ اثری از درهم ریختگی و

شلوغی در آن به چشم نمی خورد و از نظر بصری، نظم و تقارن خاصی را به بیننده القا می

کند.

سبک کلاسیک اتاق خواب

 

 

 

در چیدمان به سبک کلاسیک همه وسایل با یکدیگر هم خوانی دارد، با هم به راحتی ست می شوند و هیچ گونه عامل غافلگیر کننده در آن به چشم نمی خورد.رنگ ها با هم آمیخته شده است و اغلب وسایل در امتداد یک خط افقی قرار می گیرد.

چیدمان به سبک کلاسیک

 

 

 

جنس مبلمان به طور معمول از چوب است. چوب ها اصولا منبت کاری شده است و روی آن ها کار دست مشاهده می کنید.

چیدمان سبک کلاسیک

 

 

یکی از ویژگی های برجسته در خانه های کلاسیک پرده هاست. پرده ها به راحتی می تواند یک خانه کلاسیک را از سایر سبک ها مجزا سازد.

پرده های کلاسیک

 

 

 

– لوازم جانبی که در خانه های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد عبارت است از: آباژور، گل و گیاهان طبیعی، آینه، قاب و تابلو و کلکسیونی از کتاب ها.

 

سبک کلاسیک

 

 

استفاده از شزلون ها در این سبک میتواند جلوه ای ویژه به هال شما داده و حس اشرافی را به خانه شما منتقل کند

شزلون سبک کلاسیک

 

 

 

گچبری ها و ابزار هایی که غالبا در این سبک استفاده میشود دارای جزئیات بالا و اجرای آن لازمه دقت فراوانی است که چند نمونه از آن را میتوانید در زیر مشاهده کنید.

گچبری های کلاسیک

 

 

 

سبک کلاسیک منزل

 

 

سبک کلاسیک منزل

در چیدمان منزل به سبک کلاسیک دقت کنید وسایلی که برای منزل انتخاب میکنید با هم همخوانی داشته باشند همچنین باید این وسایل بگونه ای باشند که هر کدام به تنهایی نشان دهنده سبک کلاسیک باشند.امروزه وسایل بسیار زیبایی از جمله لوستر ها،آباژورها،میزها،کنسول های بسیار زیبایی در بازار ایران نیز موجود میباشند که میتواند زینت بخش منزلتان در این سبک باشد.اما اغلب این وسایل بدلیل ظرافت و جنس خاص این سبک دارای قیمت های بالاتری نسبت به سایر سبک ها میباشد.لذا اگر به لحاظ بودجه محودیت دارید باید کمی در انتخاب این سبک تامل بخرج دهید

سبک کلاسیک منزل

 

 

 

سبک کلاسیک منزل

 

سبک کلاسیک منزل

آینه های تراشکاری شده و غالبا لوزی شکل از عناصر گویای سبک کلاسیک میباشد که معمولا در راهروها یا هال از آن بهره گرفته میشود.

سبک کلاسیک منزل

 

در انتخاب میز تلویزیون سعی کنید میزهای متناسب با این سبک را انتخاب کنید که متوانید تعدادی از نمونه های آن را در زیر مشاهده کنید.

چیدمان منزل به سبک روستیک

طراحان داخلي معتقدند خانه بايد شخصيت داشته باشد. درست مانند آدم‌ها كه هر كدام اصالت خاص خودشان را دارند. به نظر آنها بدترين شكل، خانه‌هايي است كه در آنها هيچ‌كدام از لوازم و چيدمان اساسي به هم ربطی ندارند. اين مساله در خانه‌هاي كوچك هم مستثنا نيست؛ مثلا اگر د‌لتان يك خانه روستيك (خانه‌اي با المان‌هايي از طبيعت) مي‌خواهد نمي‌توانيد ديگر از سراميك و. . . استفاده كنيد.

سبک روستیک منزل

 

 

 

در سبک روستیک از پرداخت‌ها و نازک کاری‌ها روی چوب خبری نیست و اصالت و مرکز توجه، طبیعت خود چوب است.معمولاً چوب‌ها رنگ نمی‌شوند یا فقط با پوششی مات بدون اینکه جلا داده شوند یا با رنگهای مصنوعی چوب را پوشش دهند اندود می‌گردند.

سبک روستیک دکوراسیون داخلی

 

 

 

اينجا دیگر باید سراغ چوب ها بروید حتي در سقف كه الوارها و تيرهاي افقي، خانه‌اي روستايي اما مدرن درست مي‌كنند. مبل‌ها هم كمتر به جنس‌هاي معمول ديده مي‌شوند. چرم در اينجا حرف اول و آخر را مي‌زند. پس بايد اول از همه تم مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و بعد به خريد لوازم دست بزنيد.

سبک روستیک دکوراسیون داخلی

 

 

 

نتخاب رنگ‌ها هم در سبكي كه به آن علاقه داريد، بسيار مهم است. در سبك رو

ستيك رنگ‌ها بايد طيف گرمي از سبز و قهوه‌اي و نارنجي باشند. مبل‌هاي چرمي كه رنگ‌شان معلوم است. اين وسط براي رسيدن به طبيعت مي‌توانيد از گلدان‌هاي خاص هم استفاده كنيد. استفاده از آباژورهايي با پارچه‌هاي كتاني يا كنفي و تركيب آنها با چوب و چرم هم مي‌تواند در قدرت بخشيدن به سبك روستيك خانه شما موثر باشد.

سبک روستیک دکوراسیون داخلی

 

 

 

 

مبل‌هاي چرمي معمولا بزرگ و جاگير هستند. پس در زمان استفاده از آنها لازم نيست حتما يك دست كامل‌شان را به خانه بياوريد. كافي است دو كاناپه در اندازه‌هاي دو و سه نفره تهيه كنيد. اين‌جور مواقع حتي خيلي راحت مي‌شود بي‌خيال ميز وسط هم شد. اگر جا بود كه چه بهتر اما اگر فضاي كافي نداشتيد، مي‌توانيد با قرار دادن دو ميز عسلي چوبي در دو زاويه مختلف فضاي خانه را دلباز و راحت كنيد.

سبک روستیک دکوراسیون داخلی

 

 

 

چیدمان به سبک مینیمال

محبوبیت مینیمالیسم در طراحی دکوراسیون داخلی، هر روز بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. در گذشته تمایل بیشتری نسبت به اشکال صریح، سخت و سرد وجود داشت. درحالی که امروزه، در دکوراسیون ترجیح و تأکید بر سبکی ( یا همان استایلی)  نرم‌تر، زنده‌ تر و متنوع است.

 

سبک مینیمال دکوراسیون داخلی منزل

 

قوانین پایه‌ی مینیمالیسم براساس خطوط تیز، سطوح یک‌پارچه، مبلمان کم و رنگ‌های پاستل است. با این وجود اخیرا شاهد اشکال لطیف‌تر، رنگ‌ها و طرح‌های بیشتری هستیم.

سبک مینیمال دکوراسیون داخلی منزل

 

در طراحی داخلی، مینیمالیسم به معنای اتاق‌های فراخ با کم‌ ترین میزان مبلمان و جزئیات است

سبک مینیمال دکوراسیون داخلی منزل

 

در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی المقدور مبل هایی با اشکال هندسی و یا بدون منحنی انتخاب شود.در مورد نحوه چیدمان آن بهتر است مبل ها را تقریبا چسبیده به دیوار ها قرار داد علت انتخاب شکل بدون منحنی نیز این است که مبل‌ها در کنار دیوار صاف ترکیب مناسب تری را ایجاد نمایند. حتی المقدور سعی کنید وسایل خانه را نزدیک به دیوارها قرار دهید تا از هدر رفتن کوچک ترین فضاها نیز جلوگیری شود.اگر در جلوی پنجره ها از پرده‌های پارچه ای استفاده می کنید بهتر است رنگ آنها نیز روشن انتخاب شود.

سبک مینیمال دکوراسیون داخلی منزل

 

 

 

در دکوراسیون مینیمالیست مدرن، تأکید بر اشکال تیز و هندسی و همچنین عدم تقارن است. شکل بر کاربرد غالب است. مبلمان باید اشکالی ساده و تأثیرگذار داشته باشند و با چرم‌هایی به رنگ خنثی رویه‌ دوزی شده باشند. در این سبک، سطوح براق و خط‌ های صاف فوق‌العاده به‌ نظر میرسند. جزئیات باید از جنس فلز ضد زنگ و یا کروم تهیه شده باشند. در طراحی خانه‌های مینیمال کمترین میزان وسایل تزیینی استفاده‌ می‌شود. کفپوش‌ها از موادی هستند که به ‌راحتی قابل شست‌ وشو و مراقبت باشند- چوب، لینولئوم و یا سنگ. پیش‌بینی فضای‌ کافی برای نگه ‌داشتن تمام وسایل بسیار مهم است. (کمدهایی که طراحی ساده دارند برای این منظور عالی هستند.)‌

سبک مینیمال دکوراسیون داخلی

 

معمولا رنگ سفید پایه‌ی دیوارها، زمین و مبلمان را تشکیل می‌دهد. با این وجود شما می‌توانید به‌جای سفید از رنگ‌های خنثی همچون بژ، خاکستری و سبز کم‌رنگ نیز استفاده کنید. در این سبک، رنگ‌ها نباید توجه را به خود جلب کنند. شما می‌توانید از هر رنگ روشنی استفاده کنید اما فراموش نکنید که تنها یک رنگ

سبک مینیمال دکوراسیون داخلی

ایده اصلی طراحی مینیمال کم کردن حواشی، و رسیدن به کیفیت های بنیادی و «سادگی» است. مینیمالیسم، ساده کردن فضاهای زندگی و آشکارسازی خصیصه های بنیادی ساختمان هاست، به منظور آنکه نگرشی ساده نسبت به زندگی در افراد ایجاد کند. این سبک، از فلسفه «ذن»، و همچنین از طراحی سنتی ژاپنی الهام گرفته است.

سبک مینیمال دکوراسیون داخلی منزل