کاربرد فنگ شویی در دکوراسیون داخلی منزل

 

شاید تابحال اسم فنگ شویی به گوشتان خورده باشد.فنگ شویی به هماهنگی محیط اطراف انسان و اینکه هر شئ باید در جای صحیح خود قرار بگیرد میپردازد.در صورتی که محیط اطراف انسان با او  هماهنگ باشد و لوازم و اشیاء درست چیدمان شوند انرژی مثبت در محیط جریان پیدا کرده و موجبات  سعادت و نیکبختی و موفقیت فرد را فراهم می آورد.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

 

این هنرپیشینه ی تاریخی داشته و چینی ها بنیانگذار آن میباشند.هدف فنگ شویی در مجموع خلق حس سلامت، هماهنگی ودرنتیجه موفقیت در زندگی و محل کار است.در فنگ شویی محققان بر این باورند که به کار بردن اصول فنگ شویی در چیدمان باعث بهبود جریان انرژی چی در محیط و کارایی و بهره وری بیشتر و روابط بهتر شده که در این مقاله بوم چین قصد دارد شما را با اصول و رمز و راز آن در چیدمان محیط خود بیشتر آشنا کند.

 

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

 

فنگ شویی ورودی منزل:

ورودی منزل جایی است که انرژی از آنجا وارد خانه میشود پس بسیار مهم است از شلوغی و بهم ریختگی در این مکان پرهیز شود.از تلنبار شدن کفش ها روی هم گرفته تا کثیف ماندن دم در و یا احیانا موزاییک شکسته دم درکه احتیاج به تعویض دارد.کاشت درختان یا بوته و گل دم در،  اضافه کردن دیوار و سقف اطراف پله ها، استفاده از مجسمه های سنگین یا گیاهان گلدانی بزرگ نیز از دیگر نکته هاییست که با رعایت آنها انرژی کیهانی را وارد خانه تان میکنید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

 

فنگ شویی چیدمان منزل در بخش نشیمن:

همانطور که گفته شد انرژی از در ورودی وارد منزل شده ودر فضا جریان میابد لذا هر چیزی که مانع این جریان باشد باید حذف شود.انرژی چی باید به آرامی در فضا چرخش داشته باشد و سرعت آن نه زیاد باشد نه کم. فضای نشیمن نباید بهم ریخته و شلوغ باشد تا موجب سرگردانی این انرژی شود.مکانی دلباز با چیدمانی زیبا و آرام را برای چیدمان نشیمن خود در نظر بگیرید.حتی الامکان از قرار دادن اشیا نوک تیز و گیاهان با برگ های تیز در کنار مبل ها خودداری شود چون موجب کاهش انرژی خواهد شد.بجای آنها از گیاهان با برگ های انحنا دار استفاده کنید.همچنین مبل ها نباید به حالتی باشند که پشت به در ورودی قرار گیرند.سعی کنید چیدمان مبلمان در راستای دیوار ها باشد. چیدمان مبلمان بصورت نعل اسبی بهترین حالت چیدن مبلمان است.شومینه با روشنایی و حرارتش میتواند انرژی چی را به خانه وارد کند.هنگامی که شومینه خاموش است دریچه دودکش آن را ببندید.در صورتی که تمایل به استفاده از آن ندارید با قرار دادن گلدان و وسایل سنگین در گوشه های اتاق از هدر رفتن این انرژی جلوگیری کنید.تلویزیون و سیستم های صوتی نمایانگر عنصر فلز هستند و بهترین قسمت برای آنها سمت غرب،شمال غرب و شمال است.محل قرار گیری تلویزیون نباید در اتاق یا آشپزخانه باشد.سعی کنید قفسه های بدون در را بپوشانید همچنین گوشه های دیوار ها تیز نباشد و منحنی باشد و یا اگر تیز هستند  از گیاهان یا اجسامی مانند آباژور ها در گوشه ها برای هدایت و جلوگیری از هدر رفتن انرژی چی استفاده شود.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

 

نصب آینه در فنگ شویی

برای نصب آینه باید دقت زیادی بخرج دهید.حواستان باشد آینه طوری نصب نشود که در آن تصویر در ورودی،راه پله،توالت یا شومینه انعکاس داده شود.بهترین مکان برای قرار دادن گل و گیاه قسمت شرق و جنوب شرق و جنوب میباشد.وسایل کریستال و بلور و چینی را در قسمت جنوب غرب،غرب و شمال غرب قرار دهید.

 

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

 

استفاده از آکوایوم نیز بسیار مفید بوده و بهترین مکان برای آن شمال،شرق و جنوب شرق میباشد.در بسیار از منابع فنگ شویی اینطور آمده است که 9 عدد ماهی آکواریومی داشته باشید که 8 عدد آن طلایی رنگ و یک عدد آن مشکی رنگ باشد.در صورتی که یکی از آنها ازبین رفت آنرا جایگزین کنید.آسیبی که قرار بوده به یکی از اعضای خانواده برسد توسط آن ماهی دفع شده است.اگر ماهی ها زادو ولد کردند این نشانه برکت وفنگ شویی خوب و جریان انرژی مناسب در محیط میباشد.

همچنین ماهی قرمز بهترین ماهی برای نگهداری ذکر شده است.ماهی آروانا نیز که یک ماهی گوشتخوار بوده مفید ذکر شده است.از نگهداری ماهی در آشپزخانه و اتاق خواب و توالت پرهیز نمایید.همچنین محل آکواریوم زیر راه پله ها و نزدیک شومینه نباشد.اگر امکان استفاده از آکواریوم وجود ندارد از مجسمه حیوانات آبزی مانند دلفین،لاکپشت و آروانا استفاده کنید.یا حتی میتوانید تابلویی که نشان دهنده دریا یا آب باشد را بجای آن استفاده کنید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

 

نصب تابلو در فنگشویی

تابلوهای با مضمون طبیعت بیشتر سفارش شده است.تصاویر کوه بهتر است در شرق و جنوب شرق باشد.تصاویر پرتره خانوادگی در شرق با شمال غرب نصب گردد و تصاویری که آب دارند یا حس آب را منتقل میکنند بهتر است در شمال،شرق و جنوب شرق باشند.تصاویر تابلو تصویر نبرد و جنگ همچنین تصاویر افراد پیر یا ستمدیده مناسب نیستند.سعی کنید تصاویر افراد متوفی در محل زیاد نباشد چرا که موجب سنگین شدن محیط و کاهش انرژی حیات خواهد شد. از آویزان کردن وسایل جنگی مانند شمشیر اسلحه و شبیه اینها به دیوار بپرهیزید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

بامبو یکی از گیاهانی است که در فنگ شویی به آن اهمیت ویژه ای داده میشود.استفاده از این گیاه زیبا در محیط علاوه بر ایجاد حس طراوت و شادابی که گیاه به خانه میآورد موجب افزایش نشاط، شانس و بهبود روابط بین فردی خواهد شد.بهتر است این گیاه بصورت فرد مثلا سه عدد یا پنج عدد استفاده شود.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

 

اجازه ورود هوای تازه را به داخل منزل بدهید.سعی کنید هر روز حداقل ده دقیقه پنچره ها را باز بگذارید تا جریان هوای تازه درون خانه راه پید کرده و ضمن تهویه هوا موجب گردش انرژی در خانه شود.اینکار باعث تنفس هوای سالم وتازه و درنتیجه سلامتی و شادابی افراد نیز خواهد شد.

 

میز غذاخوری در فنگ شویی:

میز غذا خوری به لحاظ شکل میکتواند گرد،بیضی،مستطیل یا مربع باشد که هرکدام نشان دهنده ی عنصر خاصی هستند و از آنجا که در فنگ شویی هر عنصر باید در جای خاص خودش قرار گیرد بهتر است قبل از انتخب نوع میز ناهار خوری ببینید که میز در کدام قسمت خانه واقع میشود و متناسب با آن شکل میز را انتخاب کنید.

 

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

میزهای گرد یا بیضی نماینده عنصر فلز میباشند ومکان مناسب برای آنها قسمت غرب و شمال غرب میباشد

میزهای مستطیل معرف عنصر چوب هستند که بهترین محل برای آن ها قسمت شرق و جنوب شرق اتاق میباشد

میزهای مربع نشان دهنده عنصر زمین یا خاک هستند و مکان مناسب برای آنها شرق و جنوب غرب میباشد.

ایده استفاده از آینه بطوری که نشان دهنده تصویر غذا باشد بسیار خوب است چرا که نشان دهنده برکت و روزی است.میز باید طوری باشد که صندلی به سمت توالت قرار نگیرد.سعی کنید از یک ظرف میوه تازه بر روی میزناهارخوری استفاده کنید.سقف محل غذاخوری دارای حفره نباشد همچنین استفاده از ساعت در این مکان پیشنهاد نمیشود.

 

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

 

برای اطلاعات تخصصی تر راجع به فنگ شویی میتوانید موضوعات یین و یانگ در فنگ شویی،عناصر فنگ شویی، نقشه باگوای در فنگ شویی را نیز مطالعه بفرمایید.