هزینه ساخت ویلا سال 1400

در هزینه ساخت ویلا مؤلفه های بسیاری دخیل میباشد. با توجه به کیفیت متریال مورد استفاده، نوع منطقه، فصل ساخت و ساز،سختی عبور و مرور هزینه های ساخت ویلا متغیر میباشد.اما بهتر است قبل از اقدام به ساخت و ساز از حدود هزینه ها مطلع باشید تا با آگاهی بیشتر در این مسیر اقدام نمایید و برنامه ریزی خود را بر اساس بودجه مورد نظرتان انجام دهید.

هزینه ساخت ویلا

به طور کلی برای ساخت و ساز ویلا و باغ دو موضوع داریم اول ساختمان و دوم محوطه میباشد.ما در اینجا به بررسی هزینه های هر دو مورد میپردازیم.

 

ساختمان ویلا:

با توجه به نوسان بسیار قیمت مصالح نمیتوان قیمت دقیق را بیان کرد اما میتوان محدوده هزینه ها را در نظر گرفت.ساختمان ویلا خود شامل مولفه های بسیاری میباشد که اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی در این مورد داشته باشیم به سه دسته زیر قابل تقسیم است

سفت کاری  (45 درصد هزینه ها)

نازک کاری  (35 درصد هزینه ها)

درب و پنجره (20 درصد هزینه ها)

هزینه ساخت ویلا 1400

 

سفت کاری ساختمان شامل 

گود برداری، فونداسیون و پی ریزی، اسکلت بندی ساختمان (اسکلت بتنی یا فلزی)، تیغه چینی دیوار ها میباشد که حدودا 45 درصد هزینه های ساختمان سازی را تشکیل میدهد.

نازک کاری شامل خاک و گچ دیوار، سفید کاری و کشته کشی، اجرای سقف ها، عایق سرویس های بهداشتی، کف سازی و اجرای کفپوش، قرنیز دور دیوار، کاشی کاری سرویس و آشپزخانه میباشد.هزینه های نازک کاری حدودا 35 درصد هزینه های ساخت و ساز را تشکیل میدهد.

همچنین نصب درب و پنجره ها حدود 20 درصد هزینه های ساخت و ساز را تشکیل میدهد.

 

هزینه ساخت ویلا 1400

 

در حال حاضر که در سال 1400 هستیم اگر بخواهیم مجموع این هزینه ها را به طور متوسط برای ساخت یک ساختمان با متریال معمول بازار در نظر بگیریم چیزی حدود 6 تا 8 میلیون تومان بابت هر متر مربع باید در نظر گرفت.این قیمت با توجه با نوع ساخت، متریال های مصرفی و زمان ساخت و ساز میتواند متغیر باشد.

اگر بخواهیم در مورد هزینه های محوطه سازی بگوییم باید ابتدا ببینیم از چه اجزایی تشکیل شده است.

هزینه های عمده محوطه سازی شامل هزینه احداث استخر، هزینه ساخت آلاچیق، باربیکیو، جاده کشی و کف سازی ، چمن کاری،گل کاری و نورپردازی است.

هزینه ساخت ویلا 1400

 

استخر:

مراحل ساخت استخر شامل گود برداری ، تسطیح خاک، آرماتور بندی، لوله کشی استخر، کابل کشی، بتن ریزی،عایق بندی و کاشی کاریست.که هر یک هزینه های خاص خود را دارد.

گود برداری: هر متر مکعب حدود 120 هزار تومان

تسطیح خاک: هر متر مربع 50 هزار تومان

اجرت آرماتور بندی:هر متر مربع 250 تا 300 هزار تومان

اجرت قالب بندی و بتن ریزی استخر با عیار 400 هر متر مکعب حدودی 900 هزار تومان

کاشی کاری استخر هر متر حدود 200 الی 250 هزار تومان

همچنین تجهیزات استخر شامل پمپ، فیلتر،گرمایش آب استخر و سیستم کلر زن و تنظیم PH استخر میباشد که با توجه به نوع و برند مورد استفاده قیمت آنها متفاوت میباشد.

 

هزینه ساخت ویلا

 

اگر بخواهیم بطور کلی یک قیمت  برای ساخت یک استخر روباز با فرض تجهیزات استاندارد و گرمایش معمولی در نظر بگیریم با ابعاد 4 در 8 متر مبلغی در حدود 130 میلیون تومان هزینه دارد.

همچنین برای ساخت یک جکوزی چهار نفره مبلغی حدود 100 تا 130 میلیون تومان هزینه دارد.

در مورد هزینه های دیگر محوطه سازی باید بگوییم که هزینه کف سازی یا جاده کشی با یک متریال معمولی هر متر بین 100 تا 150 هزار تومان هزینه دارد

هزینه ساخت یک آلاچیق میتواند از 30 میلیون تومان تا 150 میلیون تومان متغیر باشد

هزینه چمن کاری حدودا متری 140 هزر تومان میباشد

هزینه ساخت آبنما و پمپ با مصالح از 6 میلیون تا 20 میلیون میتواند متغیر باشد

هزینه کاشت گیاهان زینتی از حدودا متری 20 تا 25 هزار تومان میباشد

هزینه ساخت ویلا

برای نورپردازی محوطه ویلا میتوان از چراغ های پارکی بصورت پایه کوتاه یا پایه بلند همچنین از لامپ های دیواری و نورهای دفنی استفاده کرد.

قیمت لامپ های دیوار و چراغ های پایه کوتاه در بازر بسته به جنس طرح  و کیفیت آنها برای هر عدد از 30 هزار تومان  تا 1 میلیون و 200 هزار تومان متغیر میباشد

قیمت چراغ های پایه بلند هم برای هر عدد از 600 هزار تومان تا 3 میلیون تومان متغیر میباشد 

اجرت نصب هر چراغ بدون در نظر گرفتن سیم کشی های مربوطه حدود 50 هزار تومان میباشد

همچنین چراغ های دفنی باید در برابر آب مقاوم بوده بخصوص چراغ های استخری باید کاملا ضد آب باشد که قیمت آنها بالاتر و معمولا برای هر حدود یک میلیون تومان به بالا  میباشد.

همچنین برای نورپردازی نمای ویلا باید چیزی حدود 15 میلیون تومان هزینه کنید.

 

هزینه ساخت ویلا

 

بغیر از مواردی که در بالا گفته شد مواردی دیگر مانند هزینه های پیش بینی نشده هزینه های بالاسری و هزینه های خرید یا ساخت تجهیزاتی مانند تاب ، سرسره، نیمکت، آتشکده و غیره هم در نظر داشته باشید.اما برای داشتن یک برآورد دقیق از قیمت، بهتر است ابتدا بر اساس نیاز خود طراحی باغ و ویلای خود را انجام داده و بعد از مشخص شدن جزییات طرح با کمک متخصصان مربوطه اقدام به برآورد قیمت و در صورت نیاز اصلاح طرح و تعدیل هزینه ها نمایید تا ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه  احتمال بروز خطا در قیمت نهایی را کاهش دهید و بتوانید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید.

 

هزینه ساخت ویلا

 

گروه طراحی و معماری بوم چین آماده است تا شما را در این مسیر یاری نماید و از ابتدا  تا  انتهای کار در کنارتان باشد تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن  بگیرید.