طراحی دکوراسیون دفتر کار

چیدمان اداری

محیط کار جایی است که کارمندان، کارفرمایان  و ارباب رجوع با آن سرو کار دارند.در محیط های کاری عوالی مانند چیدمان قفسه ها،فضای کافی برای رفت و آمد،چیدمان میز ها بر اساس نیاز های اداری،دمای مناسب،نور کافی،احساس راحتی و در دسترس بودن از اهمیت بسزایی برخوردار است.به طوری که ممکن است در یک محیط اداری عدم چیدمان صحیح مبلمان و قفسه ها ضمن افزایش رفت و آمد های غیر ضروری باعث اتلاف زمان و شلوغی و در نتیجه خستگی و کاهش راندمان کاری شود.ضمن اینکه ارباب رجوع نیز از تبعات آن بی نصیب نمانده و ممکن است  ضمن ناخرسندی، احساس خوشایندی نسبت به محیط نداشته باشد.

 

دکوراسیون دکوراسیون دفتر اداری

 

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است کاربری فضا و افراد استفاده کننده از فضا هستند.یک فضای اداری میتواند برای کارمندان یا رئیس مجموعه یا ارباب رجوع و یا ترکیبی از اینها طراحی و چیدمان شود.در ابتدا باید مشخص نمود که برای کدام این موارد قرار است طراحی و چیدمان انجام شود.بعد از آن باید روال اداری مکان مورد نظر را به دقت مورد بررسی قرار داد.شاید لازم است تعدادی میز ها یا اتاق ها کنار یکدیگر قرار بگیرند تا رفت و آمد به حداقل برسد.این ترکیب باید بصورتی باشد که افرادی که کارهای مرتبط و پیوسته به یکدیگر دارند حتی الامکان کنار یکدیگر قرار بگیرند.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

در این مواقع میتوان به جای میزهای جداگانه برای هر نفر از میز های یک تکه استفاده کرد فقط این نکته را در نظر بگیرید که رفت و آمد کارمندان پشت این میز ها به سهولت انجام شود و برای میزهای بیشتر از دو نفر از دو طرف ورودی در نظر گرفته شود.بطوری که رفت و آمد یکی از کارمندان موجب مزاحمت و اختلال در کار برای کارمندان دیگر نشود.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

لازم است که محیط کار را از وسایل و قفسه های بزرگ وغیر ضروری که دست و پا گیر هستند خالی کرده و به جای آنها از کمد های دیواری یا قفسه های کوچک استفاده کنید.شاید نگاهی به وسایل داخل قفسه ها و چیدمان دوباره آنها فضایی جدید را برای وسایل دیگرتان فراهم آورد که شما را از تهیه قفسه جدید بی نیاز کند.

مرتب بودن محیط کار ضمن ایجاد حس خوب موجب حفظ پرستیژ کاریتان و شخصیتان میشود لذا سعی کنید سیم ها و کابل های اویزان که از گوشه و کنار دیوار های رد شده اند را داخل داکت قرار داده و به آنها نظم دهید.همینطور اگر پشت کیس کامپیوتر باز است به نحوی که در معرض دید میباشد کابل کشی های پشت آن را بوسیله بست هایی که در بازار موجود است سروسامان داده و مرتب کنید تا بد نمایی نکند.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

اگر از کاغذ دیواری در محیط ار استفاده کردید مراقب باشید گاهی گوشه ی کاغذ دیواری ها ممکن است بر اثر برخورد صندلی یا اشیا دیگر کمی برگردد که لازم است سریعا توسط چسب چسبانده شود تا از پاره شدن و صدمه به آن جلوگیری شود.همچنین منشا این آسیب را شناسایی و آن را برطرف کنید تا دوباره این اتفاق تکرار نشود.شاید لازم باشد فاصله صندلی از دیوار را بیشتر یا از صندلی کوچکتری استفاده کنید که احتمال برخورد با دیوار را به حداقل برسانید.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

گاهی لازم است فضاهای اداری را با پارتیشن که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد جدا کرد.استفاده از پارتیشن بدلیل سبکی و هزینه پایین و امکان جابجایی دیوار های آن در صورت نیاز در محیط های اداری کاری معقول و بصرفه میباشد.پارتیشن ها در سه دسته کوتاه متوسط و بلند ساخته میشوند.در محیط هایی که کارمندان نیاز دارند برگه ها را به یکدیگر تحویل دهند و همچنین لازم است تقسیم بندی هر بخش مشخص شود بهتر است از پارتیشن های کوتاه استفاده شود.بهتر است پارتیشن های متوسط برای اتاق های مجزا و پارتیشن های بلند برای اتاق جلسات یا اتاق مدیریت استفاده میشود.به این ترتیب شما میتوانید به نوعی سلسله مراتب سازمانی را نشان دهید.

دکوراسیون داخلی دفتر اداریدکوراسیون داخلی دفتر اداری

دکوراسیون داخلی دفتر اداریدکوراسیون داخلی دفتر اداری

نکاتی در مورد اتاق مدیریت

اگر سیستم اداری شما بگونه ایست که اتاق مدیریت از سایر بخش های اداری جداست و میخواهید سلسله مراتب سازمانی در اتاق مدیریت مشهود باشد بوم چین برای شما نکاتی را میگوید که ضمن رعایت آنها میتوانید به این مهم دست یابید.

لوکس و با پرستیژ بودن اتاق مدیریت به ارباب رجوع حس خوبی میدهد و از پذیرفته شدن خود در آن محیط احساس رضایت کرده و نسبت به خود احاس خوبی خواهد داشت.

میتوانید برای رنگ اتاق مدیریت رنگی را انتخب کنید که با رنگ های استفاده شده در سایر محیط متفاوت باشد بطوی که ضمن ورود به اتاق بیننده با محیطی متفاوت تر از سایر بخش ها روبرو شود.

میتوانید از یک فرش خاص در اتاق استفاده کنید بطوری که زیر پا نباشد تا خاص بودن محیط را جلوه گر سازید.همچنین استفاده از تابلو های گران قیمت را در اتاق به شما پیشنهاد میکنیم تا تاکیدی باشد بر اهمیت محیط.

دکوراسیون داخلی دفتر اداریدکوراسیون داخلی دفتر اداری

استفاده از چوبکاری،پوشش چرم و مرغوب،لوستر های فلزی،دیوارهای قهوه ای تیره با رگه های طلایی مخفی که در انعکاس نور مشخص میشوند،همینطوراستفاده از وسایل نوستالوژیک و در صورت امکان استفاده از یک صندلی راحتی در گوشه اتاق میتواند تاثیربسزایی در گیرایی و جذابیت اتاق مدیریت داشته باشد.

دکوراسیون داخلی دفتر اداریدکوراسیون داخلی دفتر اداری

استفاده از قفسه های داخل دیوار و شیشه ای بجای کمد های دیواری یا بوفه های منبت کاری شده در اتاق های کلاسیک بجای قفسه های آهنی لوکس بودن اتاق مدیریت را بیش از پیش به نمایش میگذارد.

اگر میز کنفرانس در اتاق دارید چیدمان آن باید به سمت نقطه تمرکز جلسه باشد.ویدیو پروژکتور باید در جایی باشد که تصویر آن برای همه افراد حاضر در جلسه قابل رویت باشد.بهتر است در اتاق از امکان افزایش یا کاهش نور محیط ،سیستم صوتی مخفی و دیوار پوش های عایق صدا استفاده شود.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

برای پذیرایی از میهمان استفاده از یک ظرف شکلات خوری نفیس روی میز پذیرایی بهمراه شکلات های با کیفیت پیشنهاد میشود.دقت کنید که روی میز پذیرایی آنقدر شلوغ نباشد که حس میز غذا خوری به میهمان دست دهد و پرستیژ میز و اتاقتان را پایین بیاورد.

همچنین میتوانید با استفاده از یک قاب عکس خانوادگی در روی میز کارتان ضمن احساس آرامش به خود حس اطمینان را در مشتری بوجود آورده و با ایجاد حس صمیمیت بین ارباب رجوع و مدیر یخ رابطه باز شود.پیشنهاد میشود تعداد قاب عکس های خانوادگی یک یا نهایتا دو عدد باشد.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

رنگ مناسب محیط کار

برای محیط های کاری معمولا بهتر است کفپوش های رنگ روشن و از دیوارپوش های رنگ خثی و مکمل استفاده شود.در عین حال هر رنگ مشخصات ویژه خود را دارد که با دانستن آن و استفاده به جای آنها مشود تاثیر گذاری مثبتی بر روی محیط و افراد ایجاد کرد.در ادامه با بومچین همراه باشید تا بیشتر با این خصوصیات آشنا شوید.

رنگ سفید رنگ مناسبی برای دیوارهاست اما استفاده از آن در همه دیوارها موجب میشود قبول تغییر پذیری در محیط سخت شود و در اتاق های کوچک که تمام دیوار های آن سفید است حس خفگی و کوچک بودن اتاق دست دهد.بهتر است یکی از دیوار ها را به رنگی دیگر در آورده که به اتاق عمق  و بعد داده شود و از این حالت بیرون بیاید.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

رنگ خاکستری روشن موجب افزایش تمرکز افراد شده ضمن اینکه رنگی با پرستیز محسوب میشود اما در عین حال استفاده در سطح وسیع میتواند موجب خستگی شود و بهتر است با یکی دورنگ دیگر استفاده شود.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

رنگ بنفش موجب شادی و نشاط فراوان شده و انرژی شما را فزایش میدهد و ذهن مخاطب را نسبت به شما مثبت کرده و ترکیب این رنگ با اشیا دکوراتیو روشن حس اعتماد بنفس را تقویت میکند.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

 رنگ آبی کبود:این رنگ را بخاطر بسپارید چرا که بوسیله آن میتوانید برتری و پرستیژ خود را نسبت به سایر رقبا به رخ بکشانید.این رنگ الهام بخش و غنی بوده و از آن در دفاتر رسمی و شرکت های بزرگ استفاده میشود و ترکیب آن با رنگ های مکمل مثل سبز و زرد حس قدرت را انتقال میدهد.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

سبز آبی:یک رنگ کامل میباشد که مخاطب خاصی ندارد.با این رنگ حس سبکی ایجاد شده و موجب تقویت حالات روحانی است.از طیف تیره آن برای محیط های رسمی تر و رنگ های روشن آن برای اتاق کودک استفاده میشود.همچنین میتوانید از این رنگ برای استفاده روی یک دیوار شاخص بهره ببرید.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

رنگ قرمز:این رنگ موجب افزایش گردش خون و افزایش انرژی شده.از این رنگ در اتاق های جلسات و اتاق های فکر میتوان بهره برد.استفاده از لوازم چوبی تیره همراه با آن میتواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.همچنین این رنگ روی یک دیوار خاص در بین دیوار های سفید چشم ها را خیره و مجذوب کند.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

رنگ قهوه ای:رنگی با پرستیژ که برای محیط های رسمی و اتاق های مدیریت بسیار کاربرد دارد و ترکیب آن با رنگ های نسکافه ای زیبایی آن را دوچندان میکند.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری

رنگ زرد:رنگی شاد،جوان پسند و رنگی تحریک آمیز میباشد که موجب تزریق انرژی است.از این رنگ در محیط های استارتاپی بهره میبرند و ترکیب آن با رنگ های آبی روشن و سفید پیشنهادی ویژه است که میتواند فضا را شاد تر و تاثیرپذیرتر نماید.

دکوراسیون داخلی دفتر اداری